Met twee heel verschillende zwangerschappen onder mijn riem (eerste baby-on-board voor de Olympische Marathon-proeven van 2012 in de VS en de tweede terwijl ik een stressfractuur in een wandelschoen herstelde) en een liefdesrelatie met hardlopen die nog steeds goed gaat, ben ik hier om in te staan voor zwangerschap en hardlopen als twee voor beide partijen gunstige ondernemingen. U kunt (en moet) een gezonde relatie onderhouden met uw favoriete vorm van voorwaartse beweging, zelfs als u wordt aangereden. Dat gezegd hebbende, om het proces volledig te omarmen voor wat het is - een mens laten groeien met behoud van fysieke en mentale fitheid - zijn er enkele dingen die u mag verwachten met betrekking tot hardlopen en zwangerschap. Adidas Superstar Womens Red Hoewel ik een heel boek aan dit onderwerp zou kunnen wijden, heb ik een handvol dingen geschetst die u kunt verwachten [terwijl u verwacht] en hoe u erop kunt reageren op een manier die uw zwangere hardloopreis veilig en bevredigend houdt.
Je lichaam groeit nu een ander lichaam en het lijkt alsof je alles extra nodig hebt en om eerlijk te zijn, dat doe je! Slaap, eten, drinken, plassen, geduld, enz. Zwangerschap lijkt in dit opzicht veel op hardlopen, dus maak je geen zorgen - je bent beter opgeleid en voorbereid dan je misschien had gedacht!
Volume en intensiteit: uitvoeren of niet uitvoeren
Laten we hier meteen op ingaan: hoeveel hardlopen is gezond tijdens de zwangerschap en wat zijn de tekenen dat ik moet stoppen? De algemene vuistregel is dat u dezelfde hoeveelheid hardlopen kunt behouden als vóór de zwangerschap, Nike Air Max 270 Pánské zolang uw zwangerschap ongecompliceerd is. Je kunt zelfs doorgaan met snelheidsoefeningen als je lichaam gewend is aan dat soort intensiteit. Houd er echter rekening mee dat hoe harder u rent, hoe harder uw lichaam moet werken om zichzelf af te koelen. Volgens het go-to-compendium, Wat te verwachten wanneer je verwacht (ik denk dat elke OB-GYN een exemplaar van dit boek geeft aan nieuwe moeders in spe), wanneer je lichaam opwarmt, wordt het bloed weggevoerd uit de baarmoeder, waardoor de hoeveelheid zuurstof die de baby ontvangt afneemt. Je wilt ervoor zorgen dat je kerntemperatuur niet omhoog kruipt, zodat je lichaam niet harder hoeft te werken dan nodig is om prioriteit te geven aan de behoeften van de baby. Bovendien heeft het American College of Obstetricians & Gynecologists (ACOG) verklaard dat lichaamsbeweging naar verwachting Nike Air Force 1 Dámské de lichaamstemperatuur in het bereik van de zorg niet zal verhogen. Dus, zolang je niet midden in de zomer in Zuid-Texas hardloopt op het heetst van de dag, zou je het groene licht moeten hebben om door te gaan met rennen volgens je gebruikelijke routine.
Nog steeds na 7 maanden zwanger.
Je bloedvolume verdubbelt tijdens de zwangerschap, wat verklaart waarom elke keer dat je rent, je het gevoel hebt dat iemand een gigantische rubberen band om je ribbenkast heeft vastgemaakt, waardoor elke ademhaling wordt beperkt. Volgens de ACOG is, vanwege fysiologische ademhalingsveranderingen tijdens de zwangerschap, "het vermogen van een vrouw om ana?roob te oefenen verminderd en leidt tot een verminderde zuurstofbeschikbaarheid voor zware a?robe training, daarom is een afname van de intensiteit van trainingen belangrijk." Je zou dat Adidas Zx 750 Mujer met wat aanvankelijk verdriet en frustratie kunnen lezen als je gewend bent wekelijkse heuvelherhalingen te doen of trainingen bij te houden (of je zucht misschien van opluchting ... kan ik een amen krijgen ?!). De sleutel tot deze verklaring is echter aanpassing. U hoeft niet te stoppen met hardlopen met de intensiteit die u gewend bent, maar u kunt proberen deze intensiteit veel korter aan te houden of over te schakelen naar een tempo dat uitdagend aanvoelt, maar zodra u begint te voelen dat u gaat ana?roob, je trekt je terug. Zwangerschap is meer een seizoen om te leren luisteren naar de signalen van je lichaam dan om je VO2 max te verhogen. En om eerlijk te zijn, je lichaam zal waarschijnlijk niet in staat zijn om je gebruikelijke topsnelheden te Nike Air Max 2017 Homme halen, omdat, weet je, dat geheel een menselijk proces aan de gang is en alle energie die daarvoor nodig is!
Toen ik zwanger was van mijn dochter, verlichtte mijn arts mijn angst om "de baby te koken" tijdens het sporten door me uit te leggen dat het zwangere lichaam voorrang geeft aan de behoeften van de baby, dus jij, mama, begint zich slecht te voelen tijdens een training ruim voor de baby voelt een van die nadelige gevolgen. Wees dus waakzaam en eerlijk over hoe JIJ je voelt. Als je het gevoel hebt dat je te hard duwt of je te moe voelt, dan zijn dat jouw aanwijzingen om het een beetje beter te maken. Geef jezelf, terwijl je aan deze zwangerschapreis begint, de mentale verschuiving van "training" naar "training om een ??gezonde baby te krijgen" doelbewust te maken. Als u die pil in de eerste plaats kunt slikken, kunt u Adidas Superstar Mens zelf verstandige trainingsbeslissingen nemen op basis van gezonde verwachtingen en beoogde resultaten.